24 okt. 2010

En liten promenad

Nyss kommit hem efter att ha vart och handla på Willy:s och gått efter en vandringsled i Svensbyn med Joel och Casper. Vi gick till något som kallas för Elias grotta. Det ät en grotta som går tolv meter rakt ner och in i berget. Det har tydligen vart någon mytomspunnen tjuv vid namn Elias som har hållit till där för länge länge sen, där han gömde sina stöldgods. Det var lite obehagligt att vara där, att först gå cirka en kilometer efter en stig bestående av sten i stort sett genom en trollskog och sen komma fram till grottan. Jag kickade ner i grottans ingång och det var tajt och trång, jag skulle aldrig våga gå ner där. Men ändå vill jag göra det. En bit ner var de en stege byggt i trä. Vet inte om du sett filmen "Instängd", en film som handlar om några tjejer som hittar en grotta dom vill utforska och sen försvinner dom en efter en i grottan. De var lite den känslan jag fick, att när som helst skulle de komma någon och dra ner mig. Någon gång ska jag krypa ner där och titta, lite spännande och fascinerande samtidigt som de är läskigt obehagligt!

1 kommentar: