15 nov. 2010

Tillägnad till en vänn

Vad gör man när en vän sviker? Hur förklarar man på bästa sätt att de inte längre är som förr? Du har vart en av mina bästa vänner genom alla år, ändå sedan vi var små. Jag har alltid kunnat prata med dig om allt mellan himmel och jord. Vi har haft så många roliga stunder tillsammans så många att de inte ens går att räkna dom. Ett av de roligaste måste ha vart när vi satt i parken och du berättade om någon rolig film, eller den gången du vart in stängd i en garderoben och vart tvingade att äta bananer och för att inte tala om alla dessa gånger du ringde för att du hade glömt läxan på skolan och var tvungen att komma förbi för att plugga med mig, jag tror aldrig att vi slutförde pluggandet. Istället hittade vi på något annat roligt. Jag skrattar fortfarande lika mycket av dessa minnen. Men de verkar som om den tiden är förbi, vi glider nu bara längre och längre isär från varandra. Ändå sedan du flytta från byn har du förändrats helt, jag känner nästan inte längre igen dig. Du är inte lika glad, sprallig och spontan längre. Förr var du de, du ville alltid hitta på något, de kunde vara allt från att springa runt på byn och göra hyss till att bara sitta stilla och se en film. Det svider i hjärtat när jag inser att dom dagarna är över. Men behöver de betyda att våran vänskap är över också? Under de senaste tre åren har jag bara träffat dig 5gånger om inte mindre. Jag vill kunna finnas där för dig, men vet inte hur länge till jag orkar finnas där för någon som inte orkar finnas där för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar