30 jan. 2012

Jordens undergång

Enligt Mayakalendern så är ju detta år jorden kommer att gå under, och de var just de jag drömde om inatt. Det var obeskrivligt obehagligt. Eftersom alla visste att de var jordens undergång så hade man samlats i större grupper och förberett sig på bästa möjliga sätt. Folket hade som sagt samlats i grupper och byggt upp små hyddor eller vad jag ska kalla de, för att invänta de fruktansvärda. Men så plötsligt så öppnar sig himlen och Guds ansikte träder fram genom molnen, så som i lejonkungen när molnen bildar sig till Mufasa. Men detta var ju mer verkligt och otroligt obehagligt, minns att jag inte ville titta upp mot himlen och lyssna på Guds "predikan" om undergången och vad som skulle hända. Först skulle de komma en jätte stor våg och lägga hela planeten under vatten, efter de skulle torkan komma. Men hur länge dessa stadier skulle vara fick vi inte veta. Vågen kom och den var otroligt stor, men mins inte ur men vi lyckades överleva den på något sätt. Sen kom torkan och vi hade på något sätt lyckats samla på oss nog mycket vatten från översvämningen för att överleva torrperioden. Jag överlevde jordens undergång.

Vet inte riktigt varför jag drömde detta, kan bero på att vi hade tänkt se filmen "2012" som är en film om just detta. Men vi såg den aldrig eftersom jag redan sett den när den hade premiär på bio om jag inte mins helt fel. Och jag tyckte inte den var så värst bra heller eftersom att de är en film om jordens undergång och så överlever så många i slutet av filmen. Ja mena, jordens undergång låter ju mer som att allt bara kommer att försvinna och ingen överlever.

Jag tror inte detta är året jorden kommer att gå under. Men jag ska inte ljuga och säga att jag inte är rädd. För de är jag, jag är rädd för allt som har med döden att göra. Om de nu skulle vissa sig att Mayakalendern har rätt (inte för att jag tror de, men tänk om. För vi vet ju inte) så hoppas jag verkligen att de bara säger poff och sen är allt svar. Att vi slipper alla dessa miljökatastrofer innan de är över om vi säger så. Nej nu ska jag sluta spekulera inom detta område, börjar bara må dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar