20 maj 2012

Ska bli med get

Har vart ute hela dagen och krattat plus bränt lite gräs och alla lövhögarna jag fick ihop. Efter en hel dags slit och eldande när vi står där jag och Marcus och håller koll på elden så de inte ska sprida sig så kommer han naturligtvis på att vi ska bränna hela gräsmattan. Så vi låter elden sprida sig lite innan jag blir nojig och vill släcka. Kommer ju även på senare att varför ska vi bränna gräsmattan för den växer ju ändå som nå jävla ogräs. Vi får ju inte annat än klippa gräset på sommaren, tror tame fan att gräset på våran gård börjar växa innan all snö har tinat bort helt. Då förstår ni hur fort den växer. Så då klämmer Marcus ur sig att vi skulle ha skaffat oss en get. Vilket jag lätt var på :). Två getter och vi slipper klippa gräsmattan i sommar. Så har kollat igenom blocket nu och de finns några lovande kandidater, sen blir de att bygga om lite i garaget så dom får sig ett litet kryp in. Plätt lätt, till sommaren blir de getter. Ska ut i garaget till helgen och städa upp och planera vidare. Jag vet då en som kommer bli avundsjuk på mig och mina getter och det är min mamma, hon har länge pratat om att när hon får tid och plats så skulle hon mer än gärna skaffa sig nå killingar och lite andra roliga djur. Så mamma du får gärna komma och titta på mina getter :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar