23 sep. 2011

Back to work

Jobbat idag, känns faktiskt skönt att få göra något än att bara sitta hemma hela dagarna. Har vart vikarie åt Maria som jobbar på lågstadiet här hemma i byn. Riktigt roligt att testa på att vara lärare också. Fast lite konstigt har de känts samtidigt som de varit roligt. Jag har ju själv gått på denna skola hela mitt liv och Maria han börja jobba som lärare när jag gick 9:an och nu har jag jobbat åt hon i två dagar. Liten skum känsla. Men barnen har då varit så skötsamma, så skötsamma som man bara kan vara när man går i lågstadiet ;) haha.

Till veckan ska jag jobba två dagar i Glommersträsk på förskolan där, ska även de bli kul. Är lite smått nervös, kommer ju bli helt nya barn, som jag inte alls känner. Här hemma så har man ju då en liten aning om vilka alla ungar är och vilka föräldrar dom hör till. Men de ska bli spännande.

I morgon drar man med grabbarna grus till Piteå havsbad för att bada lite, ska även passa på att åka hem till Joel och plocka med mig lite saker som jag glömde sist. Och ska absolut inte glömma min superduper miniräknare, den lär behövas nu när jag börjar att plugga igen.

Har även glömt berätta hur jag hade de i Turkiet, de får jag ta en annan gång. Eller i ett annat inlägg helt enkelt. Jag tog mig då hem helskinnad i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar