9 juni 2012

Nu är dom här

Igår var jag och hämtade mina två getter, två killingar. En get och en bock vart de. Så idag har jag byggt en liten box utomhus för de är alldeles för småa för att ha i hagen. Så de kommer att få växa till sig lite innan de får vara i den stora hagen. däremot så blir jag lite förbannad, jag vet att de är svårt att hålla getter inhägnade. Jag vet att dom är ena riktiga jävlar på att klättra.. Men alla i byn säger att jag har tagit mig vatten över huvudet. Men dom är inte så säga det direkt till mig som vanligt, istället så smyger de runt på byn pratar en massa skit. Men jag ska bevisa motsatsen. Jag ska lära mina getter att gå i koppel och så ska jag ut och gå med dom genom byn ska lära dem att gå fot utan koppel. Och bevisa för dem att de hade fel. När folk pratar en massa dynga bakom ryggen på mig och inte tror på de jag gör så blir jag så gud förbannad. Jag menar om nu mina getter smiter så är de väl ändå jag som ska springa och jaga efter dem inte någon annan, eller? Vad tror dom egentligen, de behöver inte lägga sig i vad jag för. Sköt erat eget så sköter jag mitt.... Bilder på mina små kommer sen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar