7 jan. 2013

Nya jobbet

Känns som jag flänger runt rätt mycket just nu, ena stunden jobbar jag där och andra är jag på utbildning och så har jag hunnit vikariera, och nu är jag i Arjeplog. Ska jobba uppe på Silverhatten i städet under högsäsongen. Första dagen var idag, lite intro och info om vad vi ska göra. Så i morgon är de blodigt allvar. Ser fram emot att få börja jobba, än så länge känns de som vi kommer bli en bra grupp, men som sagt var ju bara första dagen idag. Jag bor här i Arjeplog medan jag jobbar. Är som att vara tillbaka på Grans elevhem, suck.. Bor i en korridor med säker 10st till, vi har gemensam dusch/toa och kök. De enda som är skillnad från Grans är att de är inte lika hög standard (just på detta boende) och att jag inte har ett eget rum. Och med inte lika hög standard menar jag att vi har husdjur, äckliga sådana som trivs inne på toan. Annars så är de väl rätt likt. Kan ju inte påstå att jag storm trivs precis, men de får väl lov att duga när jag bara ska vara här under en kortare period.

Hade gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar