28 mars 2013

Välkommen!

I tisdags var jag ledig, och hade tänkt stanna i Arjeplog. Så jag åkte inte hem efter jobbet på måndagen som jag annars brukar göra om jag är ledig. Nej, jag hade tänkt stanna, vilket jag gjorde. Låg och såg film hela måndags kvällen. Tisdag morgon för jag och Rikard och träna på Hatten. Sen hem till DH och se lite mer film. Men sen vart de ändrade planer som vanligt för mig. Min bil gick ju sönder sist jag åkte hem, visade ju sig vara generatorn. Vi beställde efter en från en skrot, men den funka inte. Så därför fick jag ända åka hem sent på tisdags kvällen. Byte ett pass med Adrian så att jag fick vara ledig onsdagen för att kunna åka till Luleå och köpa en splonkan ny generator. Och nu funkar min bil igen. Men nu till varför jag valde rubriken till detta inlägg "välkommen". Jo, jag bestämde mig för att åka in till stan och titta in hos Rolle, han som har akvariecentret i Luleå. Där jag fastande för en skäggagam. Efter några minuters fundering, en ragg, ett samtal och en sväng på systemet så åkte vi tillbaka till Rolle och jag fick med mig en skäggis hem, som jag döpt till Valle :). Valle är cirka 4,5 månad gammal och bor med mig på DH just nu. Så nu slipper jag känna mig så ensamen när Sandra aldrig är här :). Men nu är det natti natt. Jobb i morgon.
Hade gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar